søndag den 24. juni 2012

Skinkebrød

Hej, piger!

Har lige haft min mormor på besøg til boller og te. Jeg bagte de fantastiske skinkebrød igen - er blevet rigtig glad for dem, da de smager vildt godt og er perfekte at have med i skole eller på arbejde. Nu jeg er blevet så glad for dem, vil jeg gerne dele opskriften med Jer. Har fundet opskriften hos Amo.




Til ca. 14 stk. skal I bruge:

225 gr. mel 
35 gr. gær
1 tsk. salt
1 tsk. bagepulver
75 g blødt smør eller margarine
ca 1 1/5 dl danskvand (eller bare lunkent vand)
75 gr. kogt skinke
2 spsk hakket purløg

Sådan gør I:

1. Opløs gæren i vandet, og tilsæt salt, bagepulver, hvedemel og det bløde smør.
2. Hak skinken og purløget og tilsæt det.
3. Det det sammen til en glat dej - den må ikke være for fast.
4. Rul dejen ud (1,5 cm tyk) og udstik brødene med en form) Det gør jeg ikke, jeg prøver bare at forme noget i samme stil med hænderne :-D
5. Lad brødene hæve i 30 min.
6. Pensl med æg eller mælk
7. Bagetid ca. 10 min. ved 225° C (varmluft 210° C)

Dejen er bare en grunddej - I kan komme i lige hvad i har lyst til :-)

Hvad synes I om opskrifter på bloggen? 

Follow my blog with Bloglovin

6 kommentarer:

  1. God ide med opskrifter.. kom hid, bare de er lette at lave :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt er let at lave med en røremaskine :-D
      Tro mig - alt, hvad jeg laver er let ;-)

      Slet
  2. ÅÅÅÅÅÅÅÅH lækkert !

    SvarSlet
    Svar
    1. De er SÅ lækre - ikke særlig sunde, men hvad fanden :-D

      Slet
  3. Fed blog!! :-)

    Kig gerne forbi min;
    Camillajb.blogspot.com

    Og min facebook blog;
    https://www.facebook.com/pages/Camillas-blog/188887387865783

    Og hit med nogle opskrifter ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak <3
      Jeg kommer glædeligt med flere opskrifter.
      Kigger forbi hos dig med det samme :-)

      Slet